Zsírégető élelmiszerek

S.I. Karcsusitunk Melange, 2016. márc. 8. 5:39   [ 2016. márc. 8. 6:00 frissítve ]

zsírégtő élelmiszer
 Tenger gyümölcsei

A rákfélék, a garnéla, a homár és társaik ideális zsírégetők. Zsírszegény, finom húsuk értékes fehérjéket tartalmaz, mellyel élvezetessé tehető a fogyókúra.

A Bennük lévő nyomelemek – pl cink – 


Áfonya
még a hangulatunkra is jó hatással vannak.

Bioaktív anyagai erősítik az immunrendszert, sőt, a rák megelőzésében is szerepet játszik.

Algák

Az „egészséget a tengerből” mottó kapcsán néhány éve sok szó esik az algáról a fogyókúrás étrendekben. Ezen tengeri növények bőségesen tartalmaznak vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket. Főleg magas jódtartalmuk teszi őket hatékony zsírégetővé.

Alma

Aligha van még egy olyan gyümölcs, ami annyira ideális az egészséges fogyáshoz, mint az alma.

Stabilizálja a vércukorszintet, s ezzel segíti a diéta megtartását.

Magas pektin tartalma jó hatással van a zsír-anyagcserére. C-vitamin, Kálium, és Magnézium tartalma fitté tesz. Napi két alma elfogyasztásával immunrendszerünket is erősítjük, plusz csökkenthetjük a koleszterinszintet is.

Ananász

A ásványi anyag tartalma: a kálium, magnézium és vas – élénkíti az zsír-anyagcserét, a bromelain enzim pedig igen hasznos aminosavakra bontja a fehérjéket, amelyek többek között a zsír-anyagcserét szabályozzák. Az ananász hatékony zsírégető, azonban van egy komoly hátránya is : sajnos nagyon gyorsan megemeli a vércukorszintet, ezért csak mértékkel fogyasszuk.

Articsóka

Az articsóka finom keserű anyagai serkentik emésztést, vízhajtó hatásúak és elősegítik a vér koleszterinszintjének alacsonyan tartását. Eltüntetik a zsírpárnákat és serkentik a máj anyagcseréjét, ezért érdemes rendszeresen fogyasztani ezt a kalóriaszegény zöldséget.

Elkészítésénél óvatosnak kell lenni,- nehogy egy-két kanállal több olajjal készítsük el, mert a karcsúsító étel kalóriabombává válik !

Avokádó:

Az eddig ismert legmagasabb zsírtartalmú gyümölcs, amely érdemes arra, hogy étrendbe iktassuk.

Energia tartalma igen magas, de egyúttal tápanyagbomba is.

Nem csak értékes telítetlen zsírsavakat és növényi fehérjéket tartalmaz, hanem E-vitamint és számos B-vitamint is, valamint egy speciális szénhidrátot, amely csökkenti a vércukorszintet, így tompítja el a farkasétvágyat.

Brokkoli

A karfiol sötétzöld rokona nagy koncentrációban tartalmaz antioxidánsokat, amelyek megvédenek a ráktól és erősítik az immunrendszert. C-vitamin, több B-vitamin és káliumtartalma még értékesebbé teszi ezt a zöldséget.

Burgonya

Elméletileg a zsírszegény gumó nagyszerűen laktat. A burgonya azonban gyorsan megemeli a vércukorszintet, ezért lehetőleg ne kombináljuk zsírral.

Mondjunk le a sült krumpliról és inkább héjában főtt krumplit fogyasszunk zsírszegény túróval, vagy sovány hússal.

Citrusfélék: Narancs, citrom, grapefruit, mandarin, klementin

Magas a C-vitamin- és értékes flavonoid tartalmuk,- télen nélkülözhetetlen vitalizáló anyagokat juttatnak a szervezetbe. A frissen facsart lé a gyümölcshússal együtt nagyszerű táplálék kiegészítő minden napra. A grapefruitlé azonban nem ajánlatos akkor, ha valaki gyógyszert szed. A profi fogyókúrázók esküsznek a citrom zsírégető erejére, ezért este lefekvés előtt elfogyasztanak egy egész citromot, még akkor is, ha az orvosok gyomorbántalmakkal intik őket.

Cseresznye

A cseresznyét nem csak ásványi anyag tartalma ( kálium, vas kálcium ) hanem C-vitamin és folsav tartalma is nagyon értékessé teszi. Növényi festékanyagokat  is tartalmaz. Salaktalanító hatású, serkenti a vér- és kötőszövet képződést, erősíti a csontokat és az immunrendszert. Javítja a bőr tónusát,- igazi szépítőszer.

Diófélék és a szezámmag

A teljes értékű táplálkozás elképzelhetetlen az ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag magok nélkül, mivel értékes növényi olajokat és értékes fehérjéket tartalmaznak. Sajnos a szezámmag, a napraforgó, a fenyőmag és minden dióféle hizlal  - ezért rendszeresen, de legfeljebb egy teáskanálnyi mennyiséget fogyasszunk belőle.

Eper

Szezonban az itthon termesztett finom, piros gyümölcsöt érdemes olyan gyakran fogyasztani, amilyen gyakran csak lehet. Az eper bőséges mangán tartalma miatt elősegíti a pajzsmirigy működését, így elősegíti a karcsúság megőrzését. A kálium, a cserzőanyagok, a folsavak és növényi festékanyagok melyek óvják a bőrt, fokozzák az eper kedvező hatását.  Ha nincs itt a gyümölcs szezonja inkább mondjunk le róla, növényvédő szerekkel pirosított gyümölcsöt szükségtelen fogyasztani.

Fokhagyma

Vagy szeretik, vagy utálják. A fokhagymánál nincs középút. Ha valaki egészségesen szeretne táplálkozni, akkor a tartalmas gumót csak ajánlani lehet. A fokhagyma csökkenti a vércukorszintet, serkenti a zsíremésztést, méregtelenítő és gyulladáscsökkentő hatása is van. Nagy mennyiségben és lehetőleg nyersen fogyasztva megelőzhetjük vele a megfázásos betegségeket. A természetes  „antibiotikum” ezenkívül súlyos betegségek esetén is segíthet.

Füge

Az egy pohár vízbe áztatott száraz füge már évtizedek óta bevált emésztést serkentő. Az édes gyümölcs a ballasztanyagok mellett azonban vitaminokat és ficin nevű enzimet is tartalmaz, amely serkenti az anyagcserét.




Aloldalak listája

Comments