Zsírégető anyagok

Inzulin és Glükanon szerepe, ha fogyni akarsz

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. márc. 23. 23:01   [ 2014. márc. 23. 23:01 frissítve ]

Az első számú közellenség Sok modern táplálkozáskutató a tartósan magas inzonlin szintet tartja a túlsúly egyetlen igazi okának. A magas inzulin szint jelzi a szervezetnek, hogy "Raktározz zsírt a zsírsejtekbe, és zárd be őket oda!" Ha a jövőben kerüljük a cukorral és fehér liszttel készült késztermékeket , akkor kilóink szépen "kiolvadnak".
Az első számú közellenség
Sok modern táplálkozáskutató a tartósan magas inzunlin szintet tartja a túlsúly egyetlen igazi okának. A magas inzulin szint jelzi a szervezetnek, hogy "Raktározz zsírt a zsírsejtekbe, és zárd be őket oda!" Ha a jövőben kerüljük a cukorral és fehér liszttel készült késztermékeket , akkor kilóink szépen "kiolvadnak".

Ha a hasnyálmirigy fehér kenyérrel, vagy  édességgel "találkozik",- akkor létfontosságú hormont : inzulint termel. Nélküle a cukor a vérben maradna,- károsítva a szöveteket, idegeket.

Egy adag "gyors" cukortól az inzulin a cukrot közvetlenül a sejtekbe juttatja,- ettől gyorsan leesik a vércukorszint- a normál érték alá-.

Következmény: az agyból hirtelen kifogy a cukor, fáradtak leszünk, nem tudunk koncentrálni és ellenállhatatlan vágyat érzünk az édesség iránt.

Nem az akaraterőnkön múlik, ha édesség után nyúlunk. Testünk kényszerít bennünket: a cukor "az erősebb" nálunk.

A következő limonádé, vagy csokis keksz újra kiváltja ugyanezt a folyamatot. A vércukor felugrik, a hasnyálmirigy megijed, rengeteg inzulint termel. A cukor távozik és mindjárt valami édesre van szükségünk.

A nagyon nagy gond, hogy amíg az inzulin a vérben van, addig a zsírsejtek érintetlenek maradnak. A zsírégető glükanonnak nincs esélye.

Glükanon, a szuper zsírégető

A hasnyálmirigy az inzulin vetélytársát is termeli: a "karcsúsító" glükanon hormont. A glükanon fékezi az inzulin tevékenységét, megakadályozza, hogy rögtön az összes vércukor a sejtekbe jusson. Akkor lép akcióba, amikor a vércukorszint egy bizonyos érték alá esik. Egy szelet korpáskenyér, vagy alma elfogyasztása után a vércukorszint természetes módon lecsökken, a hasnyálmirigy glükanont küld a vérbe. Ez aktivitásra sarkallja a májat, újra feltölti a vércukorszintet - miközben:

kivonja a zsírt a zsírsejtekből és szükség szerint átalakítja cukorrá.

Adjunk esélyt a zsírégető glükanonnak!

Rossz szénhidrátokkal előhívjuk az inzulint és börtönbe zárjuk a zsírégető glükanont. Amíg sok inzulin van a vérben, addig a glükanon nem tudja végezni a munkáját. A májban lévő cukorraktára és a csípőn lévő zsírsejtek telve maradnak. A "jó" színhidrátok csak enyhén emelik meg a vércukorszintet.  A teljes kiőrlésű gabonatermékek, hántolatlan rizs, hüvelyesek, friss zöldségek és a legtöbb gyümölcs fogyasztása esélyt ad a zsírégető glukanonnak.

Hogyan édesítsünk?

A kémiailag finomított, fehér cukrot a lehető legritkábban használjuk!

mez
Édesítsünk a csodás mézzel.

Ehelyett természetes szerekkel : mézzel, alma-vagy körtelésűrítménnyel , (juharsziruppal) édesítsünk.Igaz, hogy ezek is emelik az inzulinszintet, de amíg csak "fűszerként" használjuk, azaz csak kis adagokban, addig nem hizlalnak.A gyümölcscukor (fruktóz) szintén kedvező, inzulinbarát alternatíva.

És az édesítőszerek?

Nem terhelik a vércukorszintet, és segítenek csökkenteni a kalóriákat. Ezen túl még más előnnyel is számolhatunk: a cukorpótlók áldást jelentenek a cukorbetegeknek, az egészségeseknek pedig vigasztalást a lemondásért.

A noradrenalin elégeti a zsírt

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. márc. 1. 10:29   [ 2014. márc. 1. 10:31 frissítve ]


Ha erős stresszhelyzetben csúcsteljesítményt viszünk véghez, ezek azok a pillanatok, amikor rengeteg zsírt égetünk el.
Ilyenkor a mellékvese noradrenalint - pozitív stresszhormont - bocsát a vérbe.
Ez elnyomul a zsírsejtekig, zsírt szív le az energiáért, melyre a testnek és a léleknek abban a pillanatban sürgősen szüksége van.

Ahhoz, hogy elegendő "zsírpárnaellenes" noradrenalin hormont tudjunk termelni,- elegendő fehérjére van szükségünk.

Taurin - zsírpárna ellenség

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. márc. 1. 10:00   [ 2014. márc. 1. 10:24 frissítve ]

Taurin található az energiaitalokban, serkentőszerként.
Pozitív tulajdonsága: 
segíti az agyalapi mirigynek, hogy zsírolvasztó hormonokat küldjön, mint pl. a növekedési hormont.
Ezen kívül a tanurin részt vesz az epesavak anyagcseréjében, ami a zsíremésztésben játszik fontos szerepet.
Főleg a túlsúlyosoknál hiányzik gyakran a tanurin.
A szervezet előtudja állítani, de csak abban az esetben, ha elegendő metionin aminosavat kap( máj, tojássárgája,
hus, hal, szárnyasok, sajt, joghurt, lencse, szójatermékekből nyerve).

Taurin található a rákokban, kagylókban, húsban és májban.

Növekedési hormon alvás közben karcsúsít

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. febr. 24. 4:52   [ 2014. márc. 1. 9:54 frissítve ]


A legerősebb zsírégető az emberi szervezetben a növekedési hormon.

Éjszaka válik aktívvá,- testünk mély álomban termeli.

Ahhoz, hogy serkentsük a növekedési hormont, csak két aminosavra:
argininre és
lizinre van szükségünk.
Az izmok nőnek, a zsír elolvad, a bőr kisimul.

Arginin és lizin van a zabpehelyben, tejtermékben, tojásban, szárnyasokban és 
tengeri állatokban.

Karcsúsító tipp:  raboljuk ki röviddel lefekvés előtt a hűtőszekrényt,-
igyunk egy pohár sovány tejet, vagy
együnk egy szelet pulykamellet citrommal megcsepegtetve, vagy
egy joghurtot zabpehellyel.



Metionin - a karcsúsító aminosav

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. febr. 24. 4:27   [ 2014. febr. 24. 4:44 frissítve ]

  Gyakran érezi magát fáradtnak és lagymatagnak?


Akkor bizonyára kevés metionin van a vérében.
Ez a fehérje kulcsszerepet játszik a fehérjeépítésben. Hiánya esetén gyengül az
immunrendszer, emelkedik a rák kockázata s hízásnak indul.
A metionin az izomfehérjék építőköve, a karnitin alkotórészeként segít a
zsírok elszállításában az elégetéshez, 
metionin nélkül nem képződik fogyasztó noradrenalin stresszhormon sem.

Metionin található
  •  a májban,
  •  tojássárgájában, a húsban, a
  •  halban, a 
  • szárnyasokban, a 
  • sajtban, a
  •  joghurtban, a
  •  lencsében és a 
  • szójatermékekben.

Fehérje : a természet karcsúsító ereje

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. febr. 24. 2:57   [ 2014. márc. 1. 10:52 frissítve ]


Fehérjék

A fehérje-építőelemek által válunk elevenné:
ezekből építi fel a test mindazt, ami
lehetővé teszi 
a futást,
a nevetést és a
boldogságot.




Minden érzéshez, ideg- vagy izomreakcióhoz, minden gondolathoz szervezetünk a szükséges hormonokat, enzimeket és közvetítőanyagokat építi fel
fehérje - építőelemekből.

Az állandó fel és leépítési folyamathoz testünk a vérben lévő fehérjekészletből
szolgálja ki magát.

Építőelemek nélkül nincs ház: a 22 aminosav mindegyikére szükségünk van, hogy építőelemként szervezetünk rendelkezésére álljanak.
Így testünk fiatal és egészséges marad, hogy teljesíteni tudjon, jó kedvünk legyen.

A 22 aminosav közül 8 esszenciális:
- azaz ezeket a szervezetünk nem képes előállítani.
Táplálékkal kell felvenni őket.


Enzimek

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. febr. 21. 5:25   [ frissítve: 2018. júl. 18. 14:04, felhasználó: Melange S.I. ]


  • A papaya (papain)
  • kivi (aktinidin),
  • füge (ficin) és az
  • ananász ( bromelain)
enzimjeivel karcsúsodni   !

Ezen egzotikus gyümölcsök már régóta a fogyókúrázók kedvencei.
Aromatartalmuk miatt valóban könnyű és finom csemegének számítanak.

Ezen vitaminbombákban található enzimek azonban - sajnos- nem hatnak
a zsír megemésztésére, elégetésére és a fölösleges zsírpárnák lebontására.

Mégis !
Érdemes gyümölcsnapokat beiktatni a diétába:
salaktalanítanak, miközben ellátják a testet a szükséges
vitaminokkal, kevés kalóriát tartalmaznak, finomat és a böjtölők jobb kedvre
derülnek tőlük.






Kolin

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. febr. 21. 2:58   [ 2014. febr. 21. 2:58 frissítve ]

A kolin nevű lipoidot a test maga is képes előállítani, de 
fellelhető a
  • szójalecitinben,
  • húsban,
  • májban és
  • tojássárgájában.

a kolin hozzájárul a zsíranyagcseréhez és megelőzi a zsír lerakódását a májban és az erekben.
Az azonban még vitatott, hogy a sejtekben közvetlenül is részt vesz-e a zsír lebontásában.
Egészségünkre kifejezetten kedvező hatása egyértelműen bizonyított.

L-karnitin

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. febr. 21. 2:53   [ frissítve: 2016. ápr. 3. 22:15, felhasználó: Melange S.I. ]


Az L-karnitin a legismertebb zsírégető anyag és gyakran alkalmazzák versenysportolóknál, mivel 
mint testben termelődő fehérje,- nem számít doppingszernek, mégis
  • hatékonyan fokozza a teljesítőképességet. Ezen kívül állítólag
  • erősíti a szívműködést és az
  • immunrendszert és jótékony hatással van a 
  • magas koleszterin szintre.

Az L- karnitin vivőanyag, amely a hosszú láncú zsírsavakat és mitokondriumokba,
a sejtek zsírégető állomásaira szállítja.

Az emberi test
  • C vitamin
  • B6 vitamin, valamint
  • Folsav  segítségével maga is elő tudja állítani az L karnitint a
  • Lizin és
  • Metionin aminosavakból, de csak nagyon kis mennyiségben.

Mikor fordulhat elő, hogy a szervezet nincs ellátva megfelelő L-karnitin - nel?
  • Erős fizikai terhelésnél, ha pl. 
  • nehéz munkát végzünk, vagy
  • sportolunk,
  • stresszes helyzetekben, vagy
  • nem kiegyenlített táplálkozásnál.
Növényi tápanyagokban jóformán egyáltalán nem található meg.
Ezért a vegetáriánusok szervezetében gyakran túl alacsony az L-karnitin szint, ezért
megfelelő táplálékkiegészítőkkel kell pótolni.

Jó állóképességet igénylő sportoknál az L-karnitin szedése fokozza a zsírégetést, 
kis adagoknál rövid távú használat esetén mellékhatások nem ismertek.

Ha hosszabb ideig szeretné szedni, a biztonság kedvéért kérje ki orvosa véleményét.

A karnitin elhordja a zsírt
szabályozza energia-anyagcserénket- mégpedig a fogyás irányában. a karnitin a zsírt a vérből
a sejtekbe szállítja elégetésre.
Aki nem vesz magához elegendő fehérjét, az könnyen szenvedhet vitaminhiányban.

A kövér emberek vérében gyakran kevés van ebből az effektív zs- megsemmisítőből.
Sajnos a szervezet csak csekély mennyiségben termli, és azt is csak akkor, ha elegendő
C vitamin, B6 vitamin és vas áll rendelkezésre.

Karnitin található: a sovány húsokban, szárnyasokban és tejtermékekben.-

Keserű anyagok

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. febr. 21. 2:42   [ 2014. febr. 21. 2:43 frissítve ]

A keserű anyagok emésztést serkentő hatása már évszázadok óta ismert, elvégre 
ezek a hasznos anyagok fellelhetők a gyomorkeserűkben és gyógynövénylikőrökben is.
A keserű anyagokat olyan zöldségek tartalmazzák, mint például az 
  • articsóka, vagy a
  • cikória, de fellelhetők néhány gyógynövényben, mint pol
  • a pitypang,
  • fehérüröm, az
  • ezerjófű, sőt néhány 
  • aperitifben , a Campariben vagy az Aperolban is.
Valójában serkentik az epetermelést és az epeműködést, így hozzájárulnak a zsír zavartalan
megemésztéséhez.

A zsírégetésre, vagy a zsírraktárak megszüntetésére azonban nincsenek hatással.

1-10 of 12