Cellulit elleni diéta

S.I. Karcsusitunk Melange, 2014. febr. 19. 1:14   [ 2014. febr. 19. 2:01 frissítve ]


Cellulitdiéta

Hamarosan itt a nyár, és egyre lengébb ruhákat öltünk.                                                                                                                                 Éppen itt az ideje , hogy elkezdjük anticellulitisz-kúránkat...


  • Célirányosan fogyni a problémás területekről, 
  • a kötőszövet formában tartásával,
  •  7 napon keresztül 
  • napi 1000 kalória elfogyasztásával ...................
  • nem okozhat problémát!

A speciális tápanyag-kombináció sok egészséges, telítetlen zsírsavval és fehérjével segíti az anyagcserét, és a kollagén építését.

  • A cink gondoskodik a sejtépítésről, és védi az érzékeny bőrt.
  • A B6- és a C-vitamin kölcsönzi a kötőszövetnek a szükséges rugalmasságot,
  • a tirozin,
  • a triptofán és
  • a jód pedig a zsírt a sejtekből a fenék, a has és csípők felé szállítja.

 A diéta jó kiegészítője a meditáció, a masszázs és a speciális cellulit kezelő, karcsúsító szérum.

Első nap

Ebéd - currys bab

Hozzávalók: 25 dkg zöldbab, jódozott só, 10 dkg pulykamellfilé, 1 kávéskanál szójaolaj, 2 kávéskanál curry, 20 g kesudió, 1,5 dl sovány joghurt, fekete bors

A megtisztított, darabokra vágott babot sós vízben 20 percig főzzük. A kockákra vágott pulykamellet forró olajban megsütjük, és lecsepegtetjük. 

A curryt és a kesudiót az olajba tesszük és megpirítjuk. A zöldbabot hozzáadva tovább pároljuk, majd beletesszük a húst, és belekeverjük a joghurtot. Sóval, borssal ízesítjük, és még 5 percig állni hagyjuk.

Vacsora - bazsalikomos parmezánsaláta

Hozzávalók: 10 dkg bazsalikom, 2 evőkanál fehérborecet, jódozott só, fekete bors, 1 kávéskanál szójaolaj, 20 g parmezán sajt, 10 dkg füstölt pisztráng, 4-5 levél jégsaláta

A bazsalikomot tépdessük apróra! Összekeverjük az ecetet, a sót, a borsot és az olajat, majd belekeverjük a bazsalikomot. Parmezán sajtot reszelünk rá. A pisztrángot feldaraboljuk, és a salátára tesszük.

Második nap

Ebéd - guacamola

Hozzávalók: fél avokádó, 1 zöld citrom leve, 2 db paradicsom, 1 fej vöröshagyma, fél csokor koriander, 1 chili, jódozott só, fekete bors, 3 szelet Abonett kenyér.

A meghámozott, apróra vágott avokádóra rácsepegtetjük a zöld citrom levét. Kockákra vágjuk a paradicsomot, a hagymát, a kimagozott chilit, felaprítjuk a koriandert.

Az egészet átpasszírozzuk. Sóval, borssal ízesítjük, és az Abonett kenyérre kenve fogyasztjuk.

Vacsora - halfilé édesköménnyel

Hozzávalók: 30 g natúrrizs, jódozott só, 1 fej vöröshagyma, 1 fej édesköménygumó, 2 evőkanál bor, fekete bors, 12 dkg halfilé, 1 evőkanál balzsamecet

A rizst megfőzzük, a kockákra vágott hagymát forró olajban megpirítjuk. Hozzáadjuk az apróra vágott édesköményt, és együtt pároljuk tovább. Felöntjük borral, sóval, borssal fűszerezzük, és 5 percig főzzük.

Az egészet beletesszük egy hőálló tálba.

A megtisztított halat borssal megszórjuk, és a zöldségekre rakjuk. Balzsamecetet csepegtetünk rá. 175 Celsius-fokos sütőben 20 percig sütjük.

Harmadik nap

Ebéd - brokkolifelfújt

Hozzávalók: 80 g makaróni, jódozott só, 2 db nagy, húsos paradicsom, 15 dkg brokkoli, 1 fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 evőkanál olívaolaj, őrölt bors, 50 g ementáli sajt

A makarónit forrásban levő sós vízben 10 percig főzzük. Leöblítjük, és felfújtformába tesszük. A paradicsom héját lehúzzuk, kimagozzuk, kockákra vágjuk. A megmosott brokkolit rózsáira szedjük, és forrásban levő sós vízben 2-3 percig főzzük, majd lecsepegtetjük, és a tésztához adjuk. A megtisztított vöröshagymát, fokhagymát kockákra vágjuk, és forró olajban üvegesre pirítjuk. Beletesszük a paradicsomot, és 5 percig pároljuk. Sóval, borssal fűszerezzük, és a tésztához keverjük. Tetejét megszórjuk reszelt sajttal. 200 oC-on 30 percig sütjük. Forrón tálaljuk.

Vacsora - sült hal burgonyasalátával

Hozzávalók: 15 dkg burgonya, jódozott só, 1 db piros húsú paprika, 1 evőkanál fehérborecet, fekete bors, 1 kávéskanál szójaolaj, fél csokor petrezselyem,

 2 nyelvhal (10 dkg), 1 kávéskanál margarin

A burgonyát megfőzzük, héját lehúzzuk, felszeleteljük. A paprikát kockákra vágjuk, elkeverjük az ecettel, sóval, borssal és az olajjal. A petrezselymet felaprítjuk, 

és az egészet összekeverjük. A lecsepegtetett halat forró olajban megsütjük.

Negyedik nap

Ebéd - túrófelfújt eperrel

Hozzávalók: 15 dkg eper, 25 dkg sovány túró, 1 tojás, 1 kávéskanál méz, 70 ml sovány tej, 10 g aszalt szilva, 10 g mazsola

A megtisztított epret félbevágjuk, és felfújtformába rakjuk. A túrót habosra keverjük a tojással, mézzel és a tejjel. Belekeverjük a mazsolát és az apróra vágott aszalt szilvát, majd az eperre kenjük. 175 Celsius-fokos sütőben 15 percig sütjük.

Vacsora - petrezselyemmártásos spagetti

Hozzávalók: 50 g spagetti, jódozott só, 1 csokor petrezselyem, 10 g fenyőmag, 1 kávéskanál szójaolaj, 20 g parmezán sajt, fekete bors

A tésztát megfőzzük. A petrezselyemleveleket mozsárban összetörjük, közben hozzáadjuk a magokat, az olajat és a sajtot. Végül sóval, borssal ízesítjük, s elkeverjük a lecsepegtetett tésztával.

Ötödik nap

Ebéd - aszalt tönkölyfelfújt

Hozzávalók: 50 g aszalt tönköly, édes-nemes paprika, 10 dkg brokkoli, 1 db piros húsú paprika, 1 fej vöröshagyma, 1 kávéskanál szójaolaj, 1-1 szál kakukkfű és oregano, 20 g gouda sajt

Az aszalt tönkölyt sóval és fél kávéskanál paprikával 1 dl vízben 20 percig főzzük. Az apróra vágott brokkolit, vöröshagymát és paprikát olajban megpirítjuk. A lecsepegtetett aszalt tönkölyt a zöldségekkel együtt felfújtformába tesszük, megszórjuk zöldfűszerrel, reszelt sajttal, és 20 percig sütjük.

Vacsora - burgonya-sárgarépa gratin

Hozzávalók: 20 dkg burgonya, 20 dkg sárgarépa, 1 fej vöröshagyma, 10 g fenyőmag, 2 evőkanál főzőtejszín, 70 ml zöldségleves, jódozott só, fekete bors, reszelt szerecsendió, 2 szál kakukkfű

A meghámozott burgonyát felszeleteljük, a répát darabokra, a vöröshagymát kockákra vágjuk. Az egészet a fenyőmaggal együtt felfújtformába tesszük. Elkeverjük a főzőtejszínt a zöldséglevessel, sóval, borssal, szerecsendióval és kakukkfűvel ízesítjük.

175 Celsius-fokon 40 percig sütjük.

Hatodik nap

Ebéd - endíviasaláta hónapos retekkel

Hozzávalók: 1 csokor retek, 10 dkg szendvicsparadicsom, fél salátauborka, negyed jéghegysaláta, 1 zöldcitrom leve, jódozott só, fekete bors, 1 kávéskanál olívaolaj, 10 g szezámmag, 10 g napraforgómag, 1 db teljes kiőrlésű lisztből készült zsemle

A retket szeletekre, az uborkát darabokra, a paradicsomot félbevágjuk. A salátát apróra tépdessük. Összekeverjük a zöld citrom levét a sóval, borssal és olajjal. A szezámmagot és a napraforgómagot zsiradék nélkül megpirítjuk. Az egészet elkeverjük, és a zsemlével fogyasztjuk.

Vacsora - serpenyős hal cukkinivel

Hozzávalók: 30 g natúrrizs, jódozott só, 20 dkg cukkini, 1 fej vöröshagyma, 10 dkg halfilé, 1 kávéskanál szójaolaj, 20 g tejszín, 70 ml zöldségleves, 2 szál oregano, 2 mentalevél, fekete bors

A rizst megfőzzük, a cukkinit és a hagymát darabokra vágjuk. A halfilét forró olajban megsütjük, a visszamaradt olajban megpirítjuk a cukkinit és a hagymát is. A tejszínt a levessel és a fűszerlevelekkel elkeverjük, felfőzzük. A halat feldaraboljuk, és a serpenyőbe tesszük. Sóval, borssal fűszerezzük, és 10 percig főzzük.

Hetedik nap

Ebéd - paprikás tortilla

Hozzávalók: 15 dkg burgonya, jódozott só, 1 db piros húsú paprika, fél zöld húsú paprika, 1 vöröshagyma, 1 kávéskanál szójaolaj, fekete bors, 1 tojás

A megfőtt burgonya héját lehúzzuk, és darabokra vágjuk. A paprikát felaprítjuk, és a kockára vágott hagymával együtt megpirítjuk. 

A felvert tojást borssal ízesítjük, elkeverjük a burgonyával és a paprikával, felfújtformába tesszük és 175 Celsius-fokon

30 percig sütjük.

Vacsora - jég-saláta naranccsal

Hozzávalók: 1 jég-saláta, 2 narancs, jódozott só, fekete bors, Cayenne bors, 2 szál kakukkfű, 1 evőkanál szójaolaj, 20 g kesudió

A salátát csíkokra vágjuk, a narancsot filézzük. Visszamaradt levét sóval, borssal, Cayenne borssal, kakukkfűvel ízesítjük, 

majd belekeverjük a salátát és a narancsot. Megszórjuk apróra vágott kesudióval.

Macerás,- de megéri !

  • Nagyon fontos, hogy a kúra idején feltétlenül igyunk sokat!
  • Naponta legalább 2-3 liter buborékmentes
    ásványvizet, mert ez megkönnyíti a salakanyagok eltávozását szervezetünkből.
  • Reggelire csak müzlit és 1-2 csésze zöldteát fogyasszunk!
Comments