A LILA HAGYMA GYÓGYÍTÓ HATÁSA

Melange S.I., 2015. márc. 12. 0:46   [ 2018. aug. 6. 23:07 frissítve ]
 Randi előtt Isten őrizz, egyébként ha csak lehet illesszük be az étrendünkbe


 

A lila hagyma világszerte népszerű zöldség. 

Sokan nem is gondolnák, mennyi tápanyagot, antioxidánst tartalmaz ez a növény, s emellett még baktérium- és vírusölő hatású illóolajokban is gazdag, ezért jól alkalmazható fertőzés, influenza, és más gyulladással járó betegség esetén.                                                                                              

 

Azok a kéntartalmú vegyületek, melyek egyébként a lila hagyma csípős ízét és illatát is adják, rendkívül hasznosak az emberi szervezet számára, hiszen 


  • méregtelenítő és 
  • immunerősítő hatásúak, ráadásul az utóbbi évek kutatásai kimutatták, hogy 
  • megakadályozzák az elhalt vérsejtek alvadását, összetapadását, sőt, 
  • csökkentik az LDL koleszterin- és triglicerid szintet, 
  • növelik a HDL, vagyis a „jó” koleszterin szintet.


A lila hagyma fito-tápanyagokban gazdag

 

A lila hagyma jó forrása 

a kvercetin nevű flavonoidnak, és az antocianin nevű polifenolnak. 

Ezek az antioxidánsok

  •  megakadályozzák a zsírsavak oxidációját, 
  • semlegesítik a szabad gyököket, 
  • gátolják a ráksejtek terjedését és növekedését, és 
  • erősen gátolják a gyulladások kialakulását.

Testünk számára akkor a legkönnyebb felismerni ezeket az antioxidánsokat, ha természetes formában visszük be azokat, vagyis akkor teszünk a legjobban, ha a kvercetint és az antocianint a lila hagyma fogyasztása révén juttatjuk be szervezetünkbe.

 

A lila hagyma 

kiváló forrása a krómnak, mely csökkenti a vércukorszintet és elősegíti a sejtek inzulinérzékenységét. A fejlett világban egyre gyakoribb a krómhiány, mely hosszú távon cukorbetegséghez és szívbetegségekhez vezethet.

 

Ahhoz, hogy ezekhez a létfontosságú antioxidánsokhoz és ásványi anyagokhoz hozzájussunk, 

nem szabad leszedni a hagyma külső, de még ehető rétegeit, ugyanis azokban magas arányban vannak jelen ezek az anyagok. 

Szintén fontos, hogy minél magasabb hőfokon főzzük a hagymát, annál többet veszt antioxidáns tartalmából, illetve a megfelelő tárolás (száraz, hűvös, jól szellőző helyen, és 

nem a hűtőben, vagy nejlon zacskóban!) is hozzájárul ahhoz, hogy megőrizze hasznos tápanyagait.


Szóval  randi előtt Isten őrizz, egyébként ha csak lehet illesszük be az étrendünkbe.

 

Comments